Flera flygarhistorier

Flera flygarhistorier
Förlag Allt om Hobby
GenreHumor och kåserier
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor96
Vikt236 gr
Utgiven1997-12-01
ISBN 9789185496488
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Innehåll:
Annorlunda bombfällning
Annorlunda reserapport
Apropå försvar
Att hålla sig ung
Bildspråk
Blindflygning
Bromma flygplats
Bättre dörrlös än rådlös
C R O
Camera Obscura
Dansen i lägerhyddan
De stora damskorna
Den förbannade klänningen
Den herrelösa jeepen
Den mänskliga faktorn
Den perfekta nödlandningen
Den sista flygningen
Den stora banketten
Den täta dimman på Malmen
Det slarviga 40-talet
Du-reform på F16
Echelongerade
En annorlunda lokaluppvärmning
En baderska i Linköping
En dräpande replik
En hyggelig norsk-historie
En hälsning per fraktgods
En kemilektion
En liten en
En ovanlig anställningsintervju
En rund, fyrkantig mutter
En störtning 1912
En verklig flygentusiast
En vit och en brun
Enkelt hantverk
Ett bortslarvat flygplan
Ett gammalt brev
Ett gammalt talesätt
Ett släktnamn
Ett tack från en chef vid Kartverket
Exakta besked (Kurt Björkvall)
Fel general
Fimpen
Flygbaronen på Panoptikon
Flygfilmer
Flygkritik
Flygmaskinerna operera
Flygning ovan moln
Flygplanet backade
Flygvägen den enda raka
Framsynthet (Albert Engström)
Föredrag med diabilder
Förlovningen
Föräktenskapliga problem
G A Westring
Gammal vana
General Schyberg lånar 20 kronor
Glad Pingst
God save the King
Greven
Gyllenkrok och Asklin
Gyllenkrok och Bång
Hangarfartygslandning
Helge Pihl bankar
Helsingforsbussen
Hundburarna
Hur Armfelt hamnade på sinnessjukhus
Hur man får arbete utan att söka
Hustrur
Hämnden är ljuv
Höga krav
Hört ombord i kabinhögtalaren
Höstmanöver
I F4:s matsal
I hatten
I sista sekunden
Idrott av "Sjunnes" modell
Imponerad (Milt Thompson)
Inbjudan till avverkning
Inflygning på Sk 16
Ingen risk
Inpasseringskontroll
Inte idag i morron
Inte imponerad (Simon Newcomb)
Inte så, morbror!
Knapp för officerare
Kort, korrekt och militäriskt
Lektion i motorlära
Littiäinens fiskflygning
Livbåten
Lugnt och behärskat
Lågflygning
Lärarflygning i Ljungbyhed
"Lärk-Axel"
Materielutlämning vid F4 intendenturförråd
Med huvudet på skaft
Med sjöflyg till Danmark
Minnen från Snäck
Modärn flygteknik 1917
Motigheterna hopar sig
Motiv för val av tjänstegren
Motorbortfallet
Nitlott
Norskt inrikesflyg
Ny vaktinstruktion
Några volontärkamrater 1920
Nödlandningen
Oavgjort
Om Bengt "Löken" Lönnqvist
Om punktlighet
Om Saab Safir
Omöjligt uppdrag
Ont i armen
Orienteringslöpning
Passageraravgift
Pedagogik à la Ljunghorn
Permissionsförbudet
Persedelvård på Malmen
Personlig anmälan
Plöjt eller harvat
Presentationen
Prins Bertil på aspirantexamen
Provflygar-problematik
På tofflor i Boden
QBI-flaggan
Reklamen vi aldrig fått se
Risk vid flygning
Rosholm som dagofficer
Ryggspin över Luleå
Sagt är sagt (Alex Widell)
Seabee
Sjukstugan
Sjöflygplan på Bromma
Skräddarsydd
Slumpen och jag
Sommar på Frösön
Specifikation för Draken
Spolade ritningar (Ritare på Saab)
Språkkontroll
Startsvårigheter i Kallax
Staven
Store-Måns
Städpengen
Sulfitfabriken vid Umeå
Svänghjulet
Söderkisen som vaktsoldat
Ta dej fem minuter!
Ta på galoscher!
Tandborsten
Teknik på hög nivå
Terränglöpning
Tidtabeller
Tillsyningsmannen
Trädkronan
Tur och otur i Nicaragua
Ungers lågflygning
Uniformsreglemente
Utprovning av flygplan Hercules
Utveckling (Om Concorde)
Vad tusan skall jag säga nu då?
Vad ville kaptenen ha?
Vaksam som en uggla
Vem är den djärve piloten?
Vispen och smeten
Vurpan vid Trolle-Ljungby
Änglavakt
Äventyr i Afrika
Öl på toppen av Uppland
Över Dingtuna
Överste Beckhammar CF3