Regelsamling i marknadsrätt

Regelsamling i marknadsrätt
Medverkande
Förlag Norstedts Juridik AB
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor478
Vikt0
Utgiven2003-02-01
ISBN 9789139105367
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare och studerande - aktualiserad upplaga! Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade: Nya regler för direktmarknadsföring. Distansavtal och hemförsäljning. God sed. Konsumentkrediter. Postorderförsäljning. Avtal. Köp. EG:s lagstiftning för marknadsföring. Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska. Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.