Sesamy vill komplettera digitala böcker med att sälja nyhetsartiklar

Den digitala bokhandeln Sesamy som startade tidigare i år har redan tagit in 44 Mkr i kapital för att gå utomlands. De tror på styckförsäljning och menar att kunderna är trötta på alla abonnemang. Nu berättar grundarna i en intervju med Di att de utöver eböcker och ljudböcker ska börja sälja nyhetsartiklar styckvis i samarbete med olika nyhetspublicister. Enligt en undersökning som Sesamy gjort vill 70 procent av svenskarna ha möjligheten att köpa enstaka artiklar.
– Det var inte lätt att förändra poddar heller. Men vi lanserar nyheter som nästa vertikal då vi ser ett stort behov hos konsumenten. Och det är i slutändan konsumenten som bestämmer. Vi har en unik teknik som gör att tidningarna kommer tjäna mer pengar, säger Måns Ulvestam till Di.

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL