Sesamy vill komplettera digitala böcker med att sälja nyhetsartiklar

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

Den digitala bokhandeln Sesamy som startade tidigare i år har redan tagit in 44 Mkr i kapital för att gå utomlands. De tror på styckförsäljning och menar att kunderna är trötta på alla abonnemang. Nu berättar grundarna i en intervju med Di att de utöver eböcker och ljudböcker ska börja sälja nyhetsartiklar styckvis i samarbete med olika nyhetspublicister. Enligt en undersökning som Sesamy gjort vill 70 procent av svenskarna ha möjligheten att köpa enstaka artiklar.
– Det var inte lätt att förändra poddar heller. Men vi lanserar nyheter som nästa vertikal då vi ser ett stort behov hos konsumenten. Och det är i slutändan konsumenten som bestämmer. Vi har en unik teknik som gör att tidningarna kommer tjäna mer pengar, säger Måns Ulvestam till Di.

❤️ Tack för att du läste ända hit. Hoppas att läsupplevelsen var bra. Som du märkte slapp du betalvägg. Mycket tack vare personer som du, som valt att bli Supporters. Dina och andras stöd gör det möjligt att fortsätta skriva om böcker och bokbranschen.  Stödprenumerera från 10 kr/mån eller swisha en tjuga (eller mer) till 123-483 18 71.
(Om du redan är Supporter – tack!)

❤️ Tack för att du läste ända hit. Hoppas att läsupplevelsen var bra. Som du märkte slapp du betalvägg. Mycket tack vare personer som du, som valt att bli Supporters. Dina och andras stöd gör det möjligt att fortsätta skriva om böcker och bokbranschen.  Stödprenumerera från 10 kr/mån eller swisha en tjuga (eller mer) till 123-483 18 71.
(Om du redan är Supporter – tack!)

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 25 år tillbaka och författare till nio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Lär dig bokbranschen på 5 minuter

Få vårt nyhetsbrev, måndag och fredag. Håll dig uppdaterad om trender och nyheter. Och få lite boktips. Gör som över 8000 andra.

SPONSRAT INNEHÅLL