Kvitton med klassiker ska locka till läsning

Läsning på kvittot ska inspirera, hoppas Pressbyrån. Bild: Pressbild

Läslovet pågår för fullt och för den som vill ha ett tips på läsning kan nu få hjälp av Pressbyrån. På utskrivna papperskvitton hamnar inte bara tråkig information om själva köpet utan också inledningen till en slumpmässigt utvald bok.

Under två veckor, vecka 43 och 44, pågår Pressbyråns satsning på läsning. På kedjans papperskvitton finns det möjlighet att förkovra sig i inledningen till klassiska romaner och barnböcker, allt från Gösta Berlings saga och Sherlock Holmes till Den fula ankungen. Den som vill fortsätta läsningen kan fortsätta läsa hela böckerna digitalt på Pressbyråns hemsida. Med initiativet vill företaget göra fler människor till läsande människor, för att läsning är nyckeln till språk, kommunikation och grunden för ett demokratiskt samhälle.

– Med vårt initiativ Ett kvitto på en bra historia lanserar vi ett nytt och innovativt sätt att sprida det skrivna ordet vidare. Vanligtvis uppmuntrar vi inte kunder att ta papperskvitton, och de skrivs inte ut om inte kunden ber om det. Men under den här perioden kommer vi slå ett extra slag för att våra kunder ska ta kvittot för att börja läsa och förhoppningsvis bli inspirerade att läsa vidare, säger Lennart Schultz, Marknads- och kommunikationschef på Reitan Convenience Sverige i ett pressmeddelande.

Christina Kihlström

Christina Kihlström

Christina Kihlström frilansar som journalist och skribent.

christina.kihlstrom@gmail.com

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL