Barnes & Noble: Magasin går mot färre och mer lyxiga utgåvor

I en intervju med bloggen MrMagazine säger Krifka Steffey, direktör för Merchandise & Newsstand på Barnes & Noble, att utvecklingen går mot högre kvalitet och färre utgåvor på magasinmarknaden.
– Magasin blir mer av en lyxprodukt. Vi ser stora varumärken minska utgivningstakten och nya titlar i bookazine-format som inte nödvändigtvis har ett ”nästa nummer”, istället fokuserar de på ett ämne som är hett, menar Steffey.
Barnes & Noble säljer magasin både i butikerna och online – där de även säljer prenumerationer.

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL