Spotify gav HarperCollins öka försäljning av ljudböcker med 29 procent

📈 Spotifyeffekten. HarperCollins ökade försäljningen av ljudböcker med 29 procent under det förra kvartalet, rapporterar Publishers Weekly. Försäljning av digitala böcker (varav ljudböcker stod för hälften – ett rekord) stod för 21 % av intäkterna. Bakom ökningen står Spotifys inträde på marknaden.

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL