Spotify: Ljudböcker och det talade ordet är vårt fokus

Spotify har köpt podcastbolag som Gimlet, Anchor och Parcast för hundratals miljoner. Under Frankfurt Audio Summit på torsdagen berättade Michael Krause, marknadschef för Spotify i Centraleuropa, att Spotify nu har över 450 000 podcasts och har målet att bli världens största bas för podcasts.
– Audio är vårt största fokus och strategi och den största delen av audio just nu är podcasts. Det finns en stor audiotrend. Folk är trötta på att stirra på skärmar och det här är ett annat sätt för dem att få tillgång till berättelser, sa Krause och uppmanade författare att se podcasts som en möjlighet att behålla kontakten med läsarna (eller kanske lyssnarna?) mellan boksläppen. (The Bookseller)

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL