fbpx

Imprints i kändisars namn, ny trend?

I USA har ett flertal av de stora förlagen, däribland Simon & Schuster och Harper, skaffat nya typer av imprints. Nämligen sådana som leds av kändisar såsom Rachel Ray, Johnny Depp och sedan november 2013 även New York Yankees-stjärnan Derek Jeter som alltså ska spendera tiden efter karriären med bokutgivning. Kan detta vara något för de svenska förlagen att ta efter? Och i så fall; vilka svenska kändisar skulle kunna nyttjas?

Foto: Keith Allison(Flickr)


❤ Tack för att du kom hit och läste …
… det gör oss stolta och glada. Som du märkte slapp du betalvägg. Ett val vi gjort, eftersom vi genuint älskar litteraturen och vill sprida våra artiklar till alla bokälskare. Är du trogen boktuggare och gillar det vi gör – stötta gärna den hårdast arbetande lilla redaktionen i landet. Varje bidrag vi får från läsare som dig, litet eller stort, gör att vi kan fortsätta ta med er bakom kulisserna i bokbranschen. Stöd Boktugg från 35 kr/mån eller 250 kr/år. Det tar bara en minut. Tack.

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email
Dela på print

solve@dahlgren.net

Stäng meny