Imprints i kändisars namn, ny trend?

I USA har ett flertal av de stora förlagen, däribland Simon & Schuster och Harper, skaffat nya typer av imprints. Nämligen sådana som leds av kändisar såsom Rachel Ray, Johnny Depp och sedan november 2013 även New York Yankees-stjärnan Derek Jeter som alltså ska spendera tiden efter karriären med bokutgivning. Kan detta vara något för de svenska förlagen att ta efter? Och i så fall; vilka svenska kändisar skulle kunna nyttjas?

Foto: Keith Allison(Flickr)

solve@dahlgren.net

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

Jeanette Bergenstav släpper tredje boken i Sundin-serien

Jeanette Bergenstav kombinerar skickligt psykologiskt djup med nagelbitarspänning i Havsgrav, den tredje boken i den populära serien om frilansjournalisten Jennifer Sundin.

I Bohusläns ytterkant lovar en retreatledare frihet från skuld,

Åttonde boken om Familjen Knyckertz

Nu släpps bok nr 8 i serien om Familjen Knyckertz. Den här berättelsen innehåller husdjurslängtan, en avliden släkting, en papegoja med inte helt rent mjöl i påsen,