ANNONS

Adlibris startar ny butik – för inredning via ehandel under namnet Bondeco

Idag lanseras Bondeco, Adlibrisgruppens och Bonnier Magazines & Brands nya e-handelssatsning. Foto: Adlibris

Adlibris lanserar idag Bondeco tillsammans med Bonnier Magazines & Brand. Den nya e-handelssatsningen riktar in sig på inredningsmarknaden och försäljningen ska delvis drivas med redaktionellt innehåll.

Med ett brett utbud inom textil- och dekorationssegmentet vill Bondeco erbjuda det bästa urvalet av inredningsprodukter på marknaden; ett vackert, hållbart sortiment i alla prisklasser, skriver Adlibrisgruppen i ett pressmeddelande.

– Inredning är ett segment där vi ser stor potential för oss som e-handel. Precis som med Adlibrisgruppens övriga sajter ligger fokus på att erbjuda kunderna en inspirerande och lustfylld shoppingupplevelse tillsammans med alla de fördelar som finns med e-handel när det gäller konkurrenskraftiga priser, brett utbud och snabba leveranser, säger Henrik Oscarsson COO Adlibrisgruppen i samma pressmeddelande.

Den här artikeln är INTE låst.

Om du har möjlighet, hjälp oss gärna att hålla våra nyhetsartiklar olåsta utan betalvägg. Köp en stödprenumeration och bli en Boktugg INSIDER. Avsluta när du vill.

35 kr/mån 350 kr/år
Eller valfritt engångsbelopp via Swish.

Ehandelssajten Bondeco har skapats i samarbete med Bonnier Magazines & Brands och besökare på Bondeco kommer att erbjudas stylingtips från Sveriges ledande inredningsmagasin.

– Med Sköna Hem, Lantliv, Allt i Hemmet, Gods & Gårdar, Hem & Antik och Gård & Torp har vi på Bonnier Magazines & Brands de största och starkaste inredningsvarumärkena på den svenska marknaden. Våra redaktioners passion, fingertoppkänsla och djupa kunskap inom inredning tillsammans med Adlibrisgruppens erfarenhet och kunskaper kommer göra Bondeco till den starkaste e-handeln för inredning, säger Daniel Frodin, publisher och ansvarig för Bondeco på Bonnier Magazines & Brands.

På Bondeco finns välkända varumärken som Lexington, Himla och House Doctor, men även mindre aktörer med produkter som utmärker sig vad gäller design, kvalitet och pris. Bondeco blir ett nytt tillskott till Adlibrisgruppen, som idag består av e-handelssajterna Adlibris, Adlibris Go, Bamba, Discshop, Kökets favoriter, Makujakauppa, Odla.nu, Roliga prylar, Wonderwall och Yayday.

Så frågan är förstås om de kommer att sälja bokhyllor? När man söker på detta så hittar man tre varianter som alla är slut på lager.

ANNONS
Finns det bokhyllor på Adlibris nya ehandelssajt?

Den nya ehandelssajten Bondeco har en helt annan typ av design än merparten av Adlibrisgruppens tidigare sajter – den skiljer sig radikalt från nätbokhandeln Adlibris. Eftersom de flesta tidskrifter idag brottas med sjunkande räckvidd, färre prenumeranter och annonssidor letar de efter nya intäktskällor. En sådan kan vara ehandel.

I måndags skrev Resumé om att Bonnierkoncernen slår ihop magasinföretagen Bonnier Magazines & Brands och Bonnier News Lifestyle till en enhet. Vid årsskiftet ska sammanslagningen vara klar och de båda företagen kommer då att bli en del av Bonnier News Lifestyle (som idag är Expressens magasinavdelning) med en sammanlagd omsättning på 1,2 miljarder kronor (totalt 2017).


❤ Gillade du den här artikeln? Vi hoppas det.
Kanske fick du lite kunskap eller tips eller bara ett gott skratt… I så fall har vi lyckats. Som du märkte slapp du betalvägg, eftersom vi vill välkomna nya läsare och göra det enkelt för trogna boktuggare. Om du gillar det vi gör och har möjlighet tar vi gärna emot ditt bidrag. En slant som tack för en bra artikel eller en stödprenumeration för att du läser varje vecka. Stötta den hårdast arbetande lilla redaktionen i landet.
35 kr/mån 350 kr/år

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email
Dela på print
Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 25 år tillbaka och författare till nio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se