Ekerlids är förlaget som gav ut bästsäljaren SÄLJ! Konsten att sälja vad som helst till vem som helst. Två år senare har boken sålt i 80 000 ex och givits ut på tio språk.

Drygt 80 000 ex har sålts på svenska av Fredrik Eklunds succébok från 2015 SÄLJ! Konsten att sälja vad som helst till vem som helst, berättar Bertil Ekerlid på Ekerlids förlag. Allra mest har den sålt i pappersformat, en del som ljudbok men inte så mycket som e-bok. Läs mer om historien bakom bästsäljaren här.
Vad har succén med Sälj! inneburit för förlaget?
– Det är roligt med en sådan framgångssaga som Sälj! är och det har även lett till att andra intressanta författare har kontaktat förlaget, så det är positivt.
Ekerlids är ett mindre förlag som ger ut litteratur inom områden som ledarskap, management, politik och samhälle. Förlaget har funnits sedan 2003 och drivs av grundaren Bertil Ekerlid. Men för att vara ett mindre förlag har Ekerlids haft flera stora försäljningssuccéer, förutom nämnda Sälj!.
– Vi har en ledarskapsbok som heter Att vara chef och ledare som sålt nästan lika mycket som Sälj!, men det är under 20 års tid. Annika Östbergs bok Ögonblick som förändrar livet har också sålt mycket bra, liksom Jacob Palmstiernas bok Jacobs stege, för att nämna några.
Fredrik 2.0 – Året då jag återfann mig själv släpps i september som inbunden, ljudbok och e-bok på Ekerlids förlag.






























