Instagram-boken No Filter av Sarah Frier blev Business Book of the Year 2020

Financial Times och McKinsey har utsett boken No Filter: The Inside Story of How Instagram Transformed Business, Celebrity and Our Culture av Sarah Frier till årets affärsbok (Financial Times and McKinsey Business Book of the Year Award). Hon får 30 000 pund (motsvarande 340 000 kronor), skriver The Bookseller.
Boktugg: No Filter rekommenderas för den som vill få nya perspektiv inte bara på Instagram utan även Facebook eftersom den skildrar vägen fram till uppköpet och även de kulturkrockar som uppstod mellan Instagramfolket och de nya ägarna. Om inget svenskt förlag plockat upp den ännu är det ett tips på en bok att översätta.
Kuriosa: Boken är utgiven av Simon & Schuster i USA, medan Penguin Random House (som nyligen köpte S&S) ger ut den i UK.

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL