Instagram-boken No Filter av Sarah Frier blev Business Book of the Year 2020

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

Financial Times och McKinsey har utsett boken No Filter: The Inside Story of How Instagram Transformed Business, Celebrity and Our Culture av Sarah Frier till årets affärsbok (Financial Times and McKinsey Business Book of the Year Award). Hon får 30 000 pund (motsvarande 340 000 kronor), skriver The Bookseller.
Boktugg: No Filter rekommenderas för den som vill få nya perspektiv inte bara på Instagram utan även Facebook eftersom den skildrar vägen fram till uppköpet och även de kulturkrockar som uppstod mellan Instagramfolket och de nya ägarna. Om inget svenskt förlag plockat upp den ännu är det ett tips på en bok att översätta.
Kuriosa: Boken är utgiven av Simon & Schuster i USA, medan Penguin Random House (som nyligen köpte S&S) ger ut den i UK.

❤️ Tack för att du läste ända hit. Hoppas att läsupplevelsen var bra. Som du märkte slapp du betalvägg. Mycket tack vare personer som du, som valt att bli Supporters. Dina och andras stöd gör det möjligt att fortsätta skriva om böcker och bokbranschen.  Stödprenumerera från 10 kr/mån eller swisha en tjuga (eller mer) till 123-483 18 71.
(Om du redan är Supporter – tack!)

❤️ Tack för att du läste ända hit. Hoppas att läsupplevelsen var bra. Som du märkte slapp du betalvägg. Mycket tack vare personer som du, som valt att bli Supporters. Dina och andras stöd gör det möjligt att fortsätta skriva om böcker och bokbranschen.  Stödprenumerera från 10 kr/mån eller swisha en tjuga (eller mer) till 123-483 18 71.
(Om du redan är Supporter – tack!)

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 25 år tillbaka och författare till nio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Lär dig bokbranschen på 5 minuter

Få vårt nyhetsbrev, måndag och fredag. Håll dig uppdaterad om trender och nyheter. Och få lite boktips. Gör som över 8000 andra.

SPONSRAT INNEHÅLL