ANNONS

Mari Wärri återvänder till Storytel – blir nordisk chef för innehållsstrategi

Mari Wärri tillträder den 9 november 2020 en nyinrättad tjänst som Head of Nordic Content Strategy på Storytel. Foto: Pressbild.

Mari Wärri, tidigare landschef för Storytel Finland, återvänder till bolaget på en nyinrättad tjänst som Head of Nordic Content Strategy på Storytel.

Den här artikeln är INTE låst.

Hjälp oss att hålla Boktuggs nyhetsartiklar olåsta utan betalvägg med ett litet bidrag på 25 kr eller ett större på 500 kr – alternativt valfritt belopp. Vi tar även Swish. Du kan också prenumerera på Insider Basic från 29,16 kr/mån.

Storytel expanderar kraftigt och anställer folk på om inte löpande band så nästan. Mari Wärri hade 2016–2019 rollen som landschef för Storytel Finland, och hade dessförinnan jobbat som Editorial & Publishing Manager och Sales & Marketing Director på ett av Finlands största förlag, Bonnierägda WSOY. Tillträdandet av tjänsten som Head of Nordic Content Strategy innebär att Mari Wärri lämnar sin nuvarande position som VD för det finska design- och tryckeriföretaget Putinki Oy.

– Det här är ett erbjudande som jag helt enkelt inte kunde tacka nej till. Det känns både som ett drömjobb och som att komma hem. Innehåll är mitt liv och Storytels nordiska verksamhet är utan tvekan det bästa och härligaste lagbygget som finns inom streaming idag. Jag är väldigt ivrig att få börja använda de här fina ingredienserna för att skapa den bästa möjliga mixen och ännu fler attraktiva upplevelser och värden för den nordiska publiken, författarna och förlagen, säger Mari Wärri i ett pressmeddelande.

ANNONS

I sin nya funktion, med den långa titeln, kommer hon utveckla och ansvara för företagets nordiska förlagssamarbeten och synergier mellan Storytels innehålls-, förlags- och produktionsverksamhet i Norden. Mari Wärri kommer att rapportera till Helena Gustafsson, med den nästan lika långa titeln Chief Content Strategy Officer på Storytel.

– Mari har skickligheten, engagemanget och den djupa erfarenheten av att utveckla utgivning, innehåll och marknadsföring på en nordisk bokmarknad som växer och känner medvind driven av ljudbokens ökade popularitet. Det gör henne till det perfekta valet. Jag är övertygad om att Maris strategiska vision, hennes sinne för utbyte och samverkan, och hennes engagemang för nordiska berättelser och författarskap kommer att göra henne till en fantastisk partner för nordiska förläggare, och en inspirerande katalysator för spännande innehållsutveckling och samarbete i Norden, säger Helena Gustafsson, Chief Content Strategy Officer på Storytel, i samma pressmeddelande.

Lär dig mer om bokbranschen!


Över 6600 personer prenumererar redan på Boktuggs nyhetsbrev. Två gånger i veckan får du koll på nya trender, nya förlag, spännande författarskap och böcker. Bäst allt - det är helt kostnadsfritt. Missa inte nästa stora grej. Anmäl dig nu!

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email
Dela på print
Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 25 år tillbaka och författare till nio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Relaterade nyheter

SPONSRAT INNEHÅLL