Open Road Integrated Media, som både är ett eboksförlag (med 10 000 egna titlar) och erbjuder andra förlag hjälp med digital marknadsföring (av ytterligare runt 14 000 titlar), ökade intäkterna från eboksförsäljningen med 50 procent under det första kvartalet 2020, skriver Publishers Weekly. Eftersom programmatisk annonsering på Facebook och Google minskat som ett resultat av coronakrisen har det blivit billigare att marknadsföra sina böcker, menar Open Road som i mars hade en bok på NY Times ebokstopplista – The Fifteen Percent av Terry Giles.
ANNONS
Intäkterna från försäljning av eböcker ökade med 50 procent för Open Road
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email
Dela på print
Sölve Dahlgren
Sölve Dahlgren är journalist sedan 25 år tillbaka och författare till nio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.
solve@boktugg.se
Relaterade nyheter
Otydligt när bibliotek öppnar och stänger
28 december 2020
Bokhandlar kan tvingas stänga med nya pandemilagen
28 december 2020
Så skildras pandemin i tusentals coronaberättelser
27 december 2020
Fel att uppmana biblioteken att stänga – ansvariga backar
23 december 2020
Senaste nyheterna
SPONSRAT INNEHÅLL
Tina Olby ger en röst åt våldsutsatta kvinnor
Sponsrat innehåll
8 april 2021
I boken Anna och hennes systrar skildrar aktivisten Tina Olby åtta fiktiva kvinnors berättelser – alla med en verklig grund.