ANNONS

Kim Nilsson blir ny försäljnings- och marknadschef på Bokmässan

Kim Nilsson, tillträdande försäljnings- och marknadschef på Bokmässan. Foto: Pressbild

Bokmässan rekryterar Kim Nilsson som försäljnings- och marknadschef. Han är för närvarande marknadschef på Göteborg Film Festival.

Nu står det klart att Kim Nilsson blir ny försäljnings- och marknadschef på Bokmässan.  Kim är för närvarande marknadschef på Göteborg Film Festival och har en bred bakgrund inom försäljning, sponsring och marknadsföring. Han har tidigare bland annat jobbat som kundansvarig på reklambyrå samt som säljare inom eventbranschen.

Den här artikeln är INTE låst.

Om du har möjlighet, hjälp oss gärna att hålla våra nyhetsartiklar olåsta utan betalvägg. Antingen köp en prenumeration på Boktugg INSIDER Basic eller Insider Business. Eller gör en engångsdonation via Swish eller kort.

25 kr 50 kr 75 kr 150 kr 500 kr Annat Swish

– Jag ser verkligen fram emot att välkomna Kim Nilsson till Bokmässan, hans erfarenhet och kompetens kommer komma mycket väl till användning hos oss. Inte allra minst hans arbete med partnerskap, komplexa avtal, presumtivt sälj och att driva besökare till ett evenemang. Men Kim är också en utvecklingsdriven person, jag tror vi kommer se en del spännande satsningar och nya samarbeten framöver, säger Frida Edman, mässansvarig för Bokmässan, i ett pressmeddelande.

– Att få leda arbetet med försäljning och marknadsföring för Nordens största kulturevenemang känns oerhört spännande. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet på Bokmässan skapa nya spännande möjligheter för både bransch och övriga näringslivet att möta en väldigt stor och intressant målgrupp, säger Kim Nilsson. 

Kim Nilsson tillträder som försäljnings- och marknadschef i slutet av mars och kommer in mitt i förberedelserna av årets Bokmässa, som pågår 24–27 september. Seminarieprogrammet presenteras i Stockholm och Göteborg den 26 maj. Årets temasatsningar är Sydafrika, som är hedersgäst och temaland, LÄS! LÄS! LÄS! samt Digital kultur.


❤ Gillade du den här artikeln? Vi hoppas det.
Kanske fick du lite kunskap eller tips eller bara ett gott skratt… I så fall har vi lyckats. Som du märkte slapp du betalvägg, eftersom vi vill välkomna nya läsare och göra det enkelt för trogna boktuggare. Om du gillar det vi gör och har möjlighet tar vi gärna emot ditt bidrag. En slant som tack för en bra artikel eller en Insider-prenumeration för dig som är författare eller jobbar i branschen. Stötta den hårdast arbetande lilla redaktionen i landet.
Antingen köp en prenumeration på Boktugg INSIDER Basic eller Insider Business. Eller gör en engångsdonation via Swish eller kort.
25 kr 50 kr 75 kr 150 kr 500 kr Annat Swish

Om du har bråttom:

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email
Dela på print
Anna von Friesen

Anna von Friesen

Anna von Friesen frilansar som journalist, redaktör, korrekturläsare och med andra redaktionella tjänster.

anna.von.friesen@boktugg.se