
Skratta hela vägen till butiken : om humor i reklamen

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Norstedts |
| Genre | Samhälle, politik och debatt |
| Format | Kartonnage |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 224 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2009-06-29 |
| SAB | Qbm |
| ISBN | 9789113022727 |
Är reklam något att skratta åt? Javisst! Rolig reklam gör konsumenterna på gott humör och därmed mer köpsugna. Reklamhumorn kan ta sig en lång rad uttryck: ordvitsar och andra språklekar, ironi, självironi, drift med konkurrenterna, roliga möten mellan ord och bild, ofrivilliga roligheter - listan kan göras lång. Här får vi gott om exempel, i annonser från 1800-talet och fram till idag. Många av annonserna känner vi igen, och flera av dem har vunnit priser i Guldäggstävlingen. Humor verkar vara ett vinnande koncept.
Skratta hela vägen till butiken är kultur- och reklamhistoria i underhållande förening.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
























