Skratta hela vägen till butiken : om humor i reklamen
Författare | |
---|---|
Förlag | Norstedts |
Genre | Samhälle, politik och debatt |
Format | Kartonnage |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 224 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2009-06-29 |
SAB | Qbm |
ISBN | 9789113022727 |
Är reklam något att skratta åt? Javisst! Rolig reklam gör konsumenterna på gott humör och därmed mer köpsugna. Reklamhumorn kan ta sig en lång rad uttryck: ordvitsar och andra språklekar, ironi, självironi, drift med konkurrenterna, roliga möten mellan ord och bild, ofrivilliga roligheter - listan kan göras lång. Här får vi gott om exempel, i annonser från 1800-talet och fram till idag. Många av annonserna känner vi igen, och flera av dem har vunnit priser i Guldäggstävlingen. Humor verkar vara ett vinnande koncept.
Skratta hela vägen till butiken är kultur- och reklamhistoria i underhållande förening.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.