
444 smarta tips för dig som säljer tjänster

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Bokförlaget Redaktionen i Sthlm | 
| Genre | Ekonomi | 
| Format | Storpocket | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 226 | 
| Vikt | 0 | 
| Utgiven | 2008-01-20 | 
| SAB | Qblbe | 
| ISBN | 9789197706353 | 
                Den här boken visar dig som säljer tid och kunskap vilka de mest effektiva genvägarna är till att höja priserna, få mer passiva inkomster och hur du gör för att synas mycket bättre för dina kunder.
Här är en del av vad du får lära dig:
Du vet väl att kunden köper DIG först
Hur du blir en erkänd expert i din bransch inom tre månader 
15 sätt att motivera dig själv till framgång 
Hur du vässar din personlighet så att kunderna faller för dig 
Så skapar du egna informationsprodukter och nå fram till kunderna som expert 
Seminarier och föreläsningar gör ditt företag ännu starkare 
Hur du lätt får flera TV-intervjuer, radioinslag - och artiklar skrivna om dig och ditt företag 
Hur du höjer ditt självförtroende inför kundmöten 
Hur du lyfter dig själv från en svacka 
Kunderna
Hur du hanterar dem som bara vill ha gratis råd och inte anlita dig (historier ur verkligheten) 
7 tips om effektiv arbetsgång med alla kunder 
Hur du presenterar dina idéer så att kunderna faller för dem 
En superteknik att använda när kunderna bara vill ha mer och mer gratis 
Hur du sätter gränser för kunderna 
Hur du hanterar kunders klagomål 
Så gör du om kunden är missnöjd och vill ha pengarna tillbaka 
Tips om hur du förändrar och förbättrar en kundrelation när ditt eget företag förändras 
Hur du ger garantier som konsult utan att blinka  och får många fler kunder omedelbart 
Tips om hur du kommer upp med en ny tjänst att sälja 
Ovärderliga tips om att göra din tjänst till en produkt lätt som Simsalabim 
Marknadsföring och försäljning
Hur du manövrerar ut större konkurrenter och argumenten du kan använda mot dem 
Hur du lätt avgör vilka som är bra och vilka som är dåliga kunder 
Hur du spionerar på kunderna och får ett övertag innan du träffar dem 
Supertips för att höja ditt självförtroende inför kundmöten 
Hur du gör ett fantastiskt intryck vid första kundmötet 
Sex sätt att på allvar kunna mäta dig med dina större konkurrenter 
Hur du hanterar kunder som aldrig kommer till skott 
Hur du får nya kunder att aldrig hinna tänka på din konkurrent 
Mer pengar tack!
Så pratar du pengar med kunderna och känner dig bekväm med det 
10 enkla sätt att skaffa passiva inkomster 
9 vanliga offertmisstag som gör att tjänsteföretagare missar affärer 
Förhandlingsmisstag som många tjänsteföretagare gör och hur du undviker dem 
Hemlig metod - Så här gör du när kunden frågar vad det kostar 
Tre alternativ till timdebitering för små företag 
Hur du motiverar dina priser för dig själv och får mycket bättre självförtroende 
Världens vanligaste prismisstag för tjänsteföretagare och hur du undviker det 
8 sätt som gör det lättare för dig att motivera dina prishöjningar 
35 tips om ett mycket bättre kassaflöde i ditt företag 
Tio sätt att öka dina vinster snabbt 
15 vanliga misstag som gör dina vinster mindre 
Saker att göra under lågsäsong eller när du får en svacka i affärerna 
Idébomben!! 
86 konkreta tips som gör dig och ditt företag starkare, bättre och mer framgångsrikt 
]Internetstrategi för tjänsteföretagare 
Hur du får betalt av krångliga kunder 
8 Tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet 
Hur du avgör om du har lyckats med din marknadsföring 
5 grundläggande sätt att få ditt företag att växa            
				






















