Den snälla företagaren : praktiska affärsråd för småföretagare

Den snälla företagaren : praktiska affärsråd för småföretagare
Författare
Förlag TUK Förlag
GenreManagement
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor206
Vikt0
Utgiven2014-03-04
SABQba
ISBN 9789186419110
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Vill du vara en framgångsrik företagare utan att köra över dina konkurrenter eller utnyttja medarbetarna? Vill du att företaget ska blomstra samtidigt som du själv mår bra? Då är Den snälla företagaren rätt bok för dig.

Läs mer
Den snälla företagaren handlar om hur du blir framgångsrik inte trots att utan för att du är snäll mot kunder, nätverk, kolleger och konkurrenter. Boken handlar också om hur du är snäll mot dig själv och ditt företag. Att vara snäll betyder nämligen inte att vara mesig eller låta sig bli överkörd; det finns ingen motsättning mellan att vara snäll och att vara bra på affärer.
Den snälla företagaren är en praktisk handbok för dig som driver ett mindre företag. Boken innehåller många konkreta exempel och praktiska övningar, så att du kan bli en snällare och därmed mer framgångsrik företagare redan i dag.
"Vetenskapliga undersökningar visar att snällhet, kombinerad med omdöme och integritet, är en väg till framgång. Detta har Jenny Forsberg tagit fasta på i Den snälla företagaren som beskriver hur man med snällhet lyckas i företagsvärlden."
Stefan Einhorn, författare till boken Konsten att vara snäll.

Om författarna
Jenny Forsberg är språkkonsult i Svenska. Sedan 2002 driver hon företaget Klartext, där hon skapar begripliga texter åt företag och myndigheter. Hon har tidigare skrivit boken Tydliga texter - snabba skrivtips och språkråd. Jenny bloggar om sitt författande på www.jennyforsberg.nu
I boken Den snälla företagaren får du tips om hur du blir framgångsrik genom att vara snäll mot kunder, nätverk, kollegor, konkurrenter och dig själv. Jennys utgångspunkt till boken är: "När jag startade eget läste jag massor av företagar- och starta eget-handböcker. I många av dem fick jag korkade råd av typen 'om du reser bort, säg till dina kunder att du är på affärsresa, aldrig att du är på semester'. Själv vill jag ha kunder som har förståelse för att jag är en människa och inte en maskin – och alltså behöver ha semester ibland."