
Självvärdering - vad har skolan att vinna?

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Lärarförbundets förlag | 
| Genre | Pedagogik | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 176 | 
| Vikt | 260 gr | 
| Utgiven | 2005-10-12 | 
| ISBN | 9789185096961 | 
                Varför ska man utvärdera skolor? Varför inte låta dem vara i fred och göra det de är bäst på och fortsätta med undervisning och lärande? Svaret är enkelt: det finns inget alternativ! Utvärdering av skolor är en ofrånkomlig del av utbildningsväsendet.
I denna bok diskuteras olika former för självvärdering, och här finns exempel på olika tekniker för att granska olika förhållanden i skolan. 
Innehåll:
Figurförteckning
Tabellförteckning
Förläggarens förord
Varför utvärdera skolor?
Inre och yttre utvärdering - två sidor av samma mynt
Utvärdera undervisning
Utvärdera lärande
Utvärdera klimat och kultur
Riktmärkning
Förbereda för inspektion
Utvärdera ledarskap
Referenser
Sakregister            
				
























