Vad vill du - egentligen? : skapa din bästa framtid

Vad vill du - egentligen? : skapa din bästa framtid
Författare
Medverkande
Förlag BoD
GenrePsykologi
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor116
Vikt260 gr
Utgiven2012-04-27
SABDokb
ISBN 9789174630329
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Är du på rätt plats i livet? Jobbar du med det du vill, eller längtar du efter något annat, men vet inte vad? Coachingboken Vad vill du egentligen? Skapa din bästa framtid! guidar till ett svar och ett första steg!

Vad vill du egentligen. Skapa din bästa framtid! tar läsaren steg för steg till visshet om vad det är hon eller han drömmer om innerst inne. Boken är handfast och konkret, upplagd som en coachingprocess i åtta delar. Den bygger på den meriterade coachen Jaana Lindströms erfarenhet från 12 år och tusentals timmars coaching.



Journalisten och skribenten Tia Jumbe har skrivit boken Handbok för Makalösa Mammor & pappor Tips & råd för ensamstående. Råden bygger på Tia Jumbes egna erfaren-heter efter åtta år som heltidsensamstående mamma. De praktiska tipsen illustreras av Erika Moelds underfundiga teckningar. Den lekfulla formen står Petra Wikström för.

Jaana Lindström är certifierad coach och framtidsstrateg som har arbetat med coaching i 12 år, både mot privatpersoner och företag. De kunder som kommer till Jaana vill ofta byta jobb, ta nästa steg i sin karriär, starta eget eller bli en bättre ledare. Hon brinner för är att inspirera människor till att våga göra de riktigt stora förändringarna i livet.



Att verkligen ta sig tid att ta reda på vad man prioriterar och att formulera sina styrkor, det är två av karriärcoachen Jaana Lindströms tips till de som söker nytt på jobbfronten.
Erfarenheter från 12 år som coach har nu blivit boken Vad vill du egentligen? - skapa din bästa framtid som hon skrivit tillsammans med journalisten och författaren Tia Jumbe, som hon också driver bloggen Framtidscoucherna med.
Det är frågan som återkommer gång på gång från de som kontaktar mig: 'Vad vill jag egentligen?'. 95 procent av dem vill byta inriktning, bransch, göra något helt annat. Ofta har personen inte en aning om vad, säger Jaana Lindström.[...]
SvD Näringsliv, april 2012