Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
Författare
Förlag Carlsson
GenreMedia och kommunikation
FormatInbunden
SpråkSvenska
Antal sidor315
Vikt1218 gr
Utgiven2007-08-24
SABQbmm
ISBN 9789173310703
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare. Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma. Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden? Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.