Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk

Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk
Författare
Förlag Norstedts Akademiska Förlag
GenreManagement
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor224
Vikt0
Utgiven2009-04-08
SABQbab
ISBN 9789172276185
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Värdeskapande sker i allt större utsträckning inom ramen för nätverk av ömsesidigt beroende aktörer, s.k. värdenätverk. Detta istället för i mer linjära kedjor som tidigare. En organisation som vill positionera sig i ett värdenätverk måste kunna agera korrekt och snabbt, ja i det närmaste intuitivt. I boken analyseras förutsättningarna för att en sådan organisation ska kunna uppträda. Grundläggande är behovet av att utveckla ett såväl ideologiskt som kontextuellt ledarskap. Mot denna bakgrund diskuteras sedan organisering utifrån frågor om, och villkor för, process- och strukturdesign samt social interaktion. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.