Kulturkraft – en bok om hur och varför man bygger en god och stark företagskultur

Kulturkraft – en bok om hur och varför man bygger en god och stark företagskultur
Författare
Förlag Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor149
Vikt0
Utgiven2002-08-30
ISBN 9789170052477
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Redan när du kommer in på en arbetsplats möts du av dess atmosfär, av kulturen. Den kan signalera seriositet, laganda, bra eller dålig service, personligt bemötande, "låt gå"-mentalitet eller affärsmässighet. Företagskulturen är A och O. Det är där man hittar inspirationen, arbetsglädjen, strukturen för det vardagliga arbetet och annat som är avgörande för om ett företag eller en organisation blir framgångsrik. Alla som vill kan skapa en kraft som är helt oslagbar med schyssta värderingar som grund. Låt inte kulturen bli en slump! I Kulturkraft tar Cathrin K Danielsson upp alla de komponenter som är centrala i skapandet av företagskulturen - hur du "får gänget med dig": - företagskulturen som strategiskt verktyg - varumärket och kulturen - vägen till en god och stark kultur - affärsidén och organisationen - att mäta kulturen - ledningen: nyckeln till framgång Cathrin K Danielsson har varit marknadschef för Bröderna Bronett AB, arbetat med varumärket Cirkusprinsessan och Cirkus Scott. Hon har även jobbat inom IT-branschen som Image &  Communication Manager. De senaste åren har författaren varit konsult med specialisering på varumärkes- och förändringprocesser.