Bättre småföretag – hur du blir en bättre - och kanske större företagare

Bättre småföretag – hur du blir en bättre - och kanske större företagare
Författare
Förlag Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
FormatInbunden
SpråkSvenska
Antal sidor238
Vikt0
Utgiven2002-08-30
ISBN 9789170052231
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Småföretaget måste göra i stort sett allt som storföretaget gör. Men små företag har inte möjlighet att anställa specialister som sköter olika funktioner. I stället får småföretagaren försöka göra det mesta själv; med viss hjälp från redovisningsbyråer, revisorer, banker, konsulter och andra. Dessutom ska småföretagaren vara både chef och visionär ledare. Hur man ska klara denna till synes omöjliga uppgift får du lära dig i denna bok. Den vänder sig till dem som arbetar i ledningen för ett mindre eller medelstort företag. Boken innehåller bland annat: * Hur man tar fram en affärsidé och affärsplan * Småföretagarens hot och möjligheter * Företagsledningens och styrelsens uppgifter * Kund- och omvärldsanalys * Hur man motiverar sig själv och medarbetarna * Framtidsanalys och -strategi * När och hur tar man hjälp utifrån En nyhet med denna bok är att du som läsare kan få ytterligare information via Internet.