Social affärsutveckling i nätverksekonomin : sociala medier, ny marknadslogik

Social affärsutveckling i nätverksekonomin : sociala medier, ny marknadslogik
Författare
Förlag Thinking Media Sweden
GenreManagement
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor228
Vikt300 gr
Utgiven2018-01-20
SABQbl
ISBN 9789163957703
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Det nya sociala affärslandskapet kräver nya affärs- och marknadsföringsmodeller med fokus på samarbete, öppen innovation, snabbrörlighet, service marketing och enkel konsumtion exakt när den efterfrågas. Det kräver ett helhetsperspektiv och en Lean-filosofi med fokus på att minska slöseri av kundens tid och energi. Lärandeprocesser och ständiga förbättringar av kundupplevelsen bör vara den främsta drivkraften i hela verksamheten för att skapa konkurrensfördelar. Under 1900-talet lärde sig företag att hantera effektivitet och massproduktion. På 2000-talet behöver företag lära sig att hantera relationer på den nätverkande individens villkor. De nya affärsförutsättningarna i omvärlden tvingar företag att förändra synsätt, kultur, organisationsstruktur och processer för att överleva. Boken vänder sig till dig som är företagsledare, strateg, marknadsförare, entreprenör, kommunikatör eller student som letar efter strategier för det sociala affärslandskapet.