Marknadsföring - modeller och principer Övning/Fördjupning

Marknadsföring - modeller och principer Övning/Fördjupning
Författare
Förlag Sanoma Utbildning
GenreEkonomi
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor150
Vikt359 gr
Utgiven2019-07-02
SABQblb
ISBN 9789152356517
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Övningsboken kan läsas som en förlängning, fördjupning och ett inspirerande komplement till huvudboken Marknadsföring – modeller och principer. Detta är en djupdykning i några av de viktigaste områdena som förenar traditionell och digital marknadsföring. I boken diskuteras och problematiseras begrepp som autenticitet och digital autenticitet, influenserstrategier och influensers som levande varumärken, samt en problematisering hur globala varumärken kan göra misstag lokalt. Författare är Henrik Uggla och Per Wildenstam, båda med lång erfarenhet av undervisning i marknadsföring på bland annat IHM Business School, Stockholms universitet och KTH. Boken är avsedd för grundläggande kurser i marknadsföring på universitet, högskola och YH-utbildningar.