
Marknadsföring - modeller och principer upplaga 4

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Sanoma Utbildning |
| Genre | Ekonomi |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 559 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2018-06-01 |
| ISBN | 9789152353776 |
Marknadsföring – modeller och principer
är en bok i grundläggande marknadsföring av svenska författare och med exempel från Sverige. I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående. Den 4:e upplagan är uppdaterad med det senaste tänkandet, trenderna och forskningen inom marknadsföring och med unika kreativa och pedagogiska exempel. Flera av bokens kapitel har utvecklats.
Marknadsföring – modeller och principer är avsedd för introducerande kurser i marknadsföring på universitet och högskolor samt som fördjupning inom gymnasiet. Boken kan även användas på YH-utbildningar.
Till läromedlet hör också PowerPoint-bilder av de viktigaste modellerna och teorierna i boken. Du som lärare kan ladda ned dem här, från vår hemsida.























