Marknadsföring - modeller och principer Ny upplaga

Marknadsföring - modeller och principer Ny upplaga
Författare
Förlag Sanoma Utbildning
GenreManagement
FormatHäftad
SpråkSvenska
Vikt1112 gr
Utgiven2011-07-05
ISBN 9789152311691
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen

Marknadsföring – modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden.

I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Avsnitten om marknadsföring med nyare media och internationell marknadsföring har utökats i andra upplagan av boken.