Kundrelationer i sociala medier, Exec

Kundrelationer i sociala medier, Exec
Författare
Förlag Liber AB
GenreManagement
FormatEbok (EPUB)
SpråkSvenska
Vikt0
Utgiven2012-12-10
ISBN 9789147108978
Framgångsrika företag ser till att kunderna känner sig värdefulla och lyssnade på. Sociala medier är effektiva verktyg för att få den nära och direkta kontakt som efterfrågas. Och om de används rätt kan de skapa såväl goda kundrelationer som ökad lönsamhet. Sociala medier har gett företag – och kunder – en helt ny arena, där det är lätt för kunderna att ge sin syn på företaget. Och de brukar ge både ris och ros. Det är därför viktigt att finnas med och kunna svara och ge feedback till kunder i sociala medier. Om ditt företag inte finns med i de sammanhangen vet du inte vilka rykten som sprids om er. Läs mer Merparten av dialogen i sociala medier är positiv och du har möjlighet att påverka när du deltar aktivt. Ta första steget för att skapa bättre kundrelationer genom att använda sociala medier på ett smart sätt. Börja med att skapa en strategi för företagets närvaro i sociala medier. Lyssna på vad andra säger om er. När ni kommit i gång utvärderar ni reaktionerna från kunderna. Var beredd att justera strategin vid behov. Låt sedan kundtjänst i samarbete med marknadsavdelning sköta kommunikationen.