
Marknadsorientering - myter och möjligheter

| Medverkande | |
|---|---|
| Förlag | Liber | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 352 | 
| Vikt | 0 | 
| Utgiven | 2008-06-11 | 
| ISBN | 9789147088928 | 
                Företag måste vara marknadsorienterade för att kunna växa och vara lönsamma!
Framgångsrik marknadsorientering kräver kunskaper om hur marknader förändras och fungerar. Det gäller att inte fastna i myter och vanföreställningar.
Läs mer
I denna unika bok, utgiven i samarbete med MTC, ger ledande svenska marknads- och marknadsföringsforskare, varav 19 professorer i företagsekonomi, sina synpunkter på marknadsorienteringens myter och möjligheter. De gör det med utgångspunkt i sin omfattande forskning om interaktion, relationer och marknadsnätverk.
I 18 kapitel behandlas hur marknadsorienteringen påverkas av bl.a. globalisering, informations- och produktionsteknologi, tjänsteutveckling, näringspolitik och relationen mellan samarbete och konkurrens. Boken ger en praktisk och teoretiskt grundad helhetsbild med många illustrativa företagsexempel. Den vänder sig i första hand till beslutsfattare i näringslivet, men är också lämplig som kurslitteratur.
Om författarna
Bakom boken står MTC, Stiftelsen Marknadstekniskt Centrum tillsammans med 31 ledande svenska marknadsforskare. Bokens redaktör har varit professor Lars-Gunnar Mattsson.
Framgångsrik marknadsorientering kräver kunskaper om hur marknader förändras och fungerar. Det gäller att inte fastna i myter och vanföreställningar.
Läs mer
I denna unika bok, utgiven i samarbete med MTC, ger ledande svenska marknads- och marknadsföringsforskare, varav 19 professorer i företagsekonomi, sina synpunkter på marknadsorienteringens myter och möjligheter. De gör det med utgångspunkt i sin omfattande forskning om interaktion, relationer och marknadsnätverk.
I 18 kapitel behandlas hur marknadsorienteringen påverkas av bl.a. globalisering, informations- och produktionsteknologi, tjänsteutveckling, näringspolitik och relationen mellan samarbete och konkurrens. Boken ger en praktisk och teoretiskt grundad helhetsbild med många illustrativa företagsexempel. Den vänder sig i första hand till beslutsfattare i näringslivet, men är också lämplig som kurslitteratur.
Om författarna
Bakom boken står MTC, Stiftelsen Marknadstekniskt Centrum tillsammans med 31 ledande svenska marknadsforskare. Bokens redaktör har varit professor Lars-Gunnar Mattsson.
 
				























