Sju falska sanningar om kreativitet

Sju falska sanningar om kreativitet
Författare
Förlag Liber
FormatBZ
SpråkSvenska
Antal sidor112
Vikt0
Utgiven2002-04-29
ISBN 9789147063895
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig. Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet?

Läs mer
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig.

Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet? Vad är det som avgör om en idé är värd att satsa på? Hur fångar man upp och utvecklar de goda idéerna? Vilken betydelse har arbetsmiljön, resurser och organisation för de kreativa resultaten? Hur skapar man kreativitet i den stressade vardagen?

I boken 7 falska sanningar om kreativitet diskuteras dessa frågor och bringar reda i många av de fördomar och missuppfattningar som florerar kring begreppet kreativitet. Genom att följa sju olika personer i sin strävan att öka kreativiteten på sina arbetsplatser får du en klar bild av vad som krävs för att skapa och behålla en kreativ kultur i en organisation. I slutet av boken finns en utvecklingsplan med konkreta tips om hur du kan agera för att öka kreativiteten i din organisation.

Docent Jan Rollof är en uppskattad föreläsare och författare kring ämnet kreativitet.