
Retorikens kraft : hur arkitekter talar med beställare

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Genre | Språk (inkl. lexikon, parlörer och ordböcker) |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 136 |
| Vikt | 140 gr |
| Utgiven | 2017-02-23 |
| SAB | Fc.063 |
| ISBN | 9789144114521 |
Presentera din idé med övertygande argument. Så enkelt – och så svårt – är det att som arkitekt få upp beställarens ögon för dig och din intressanta idé.
Hur gör man då? Ta hjälp av klassisk retorik, och förbered dig väl. I den här boken, som vänder sig till såväl arkitektstudenter som yrkesverksamma arkitekter, får du hjälp.
I första delen berättar beställare och arkitekter hur de uppfattar arkitekters muntliga kommunikation och presentationsteknik. I andra delen får du konkreta tips på hur du som arkitekt kan vässa din presentationsteknik så att mottagaren ser styrkan i ditt projekt.
Hur gör man då? Ta hjälp av klassisk retorik, och förbered dig väl. I den här boken, som vänder sig till såväl arkitektstudenter som yrkesverksamma arkitekter, får du hjälp.
I första delen berättar beställare och arkitekter hur de uppfattar arkitekters muntliga kommunikation och presentationsteknik. I andra delen får du konkreta tips på hur du som arkitekt kan vässa din presentationsteknik så att mottagaren ser styrkan i ditt projekt.























