
Litteraturen i mediesamhället

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Genre | Litteraturvetenskap |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 240 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2009-05-29 |
| SAB | Ad |
| ISBN | 9789144053028 |
Litteraturen i mediesamhället ger en samlad bild av den svenska bokmarknaden och litteraturens villkor i dag. Författaren visar att litteraturens plats i samhället är starkt knuten till framväxten av olika medier och de materiella villkor som styr hur texter produceras, distribueras och konsumeras.
Boken behandlar alla de viktiga leden i bokkedjan. Bland de områden som tas upp finns; författarroller och författarnas villkor, förlag och branschorganisationer, framväxten av dagens bokmarknad, Internet som litteraturförmedlare, läsning och läsare samt kultur- och litteraturpolitik. Läs mer om boken på studentlitteratur.se























