
Entreprenörskap och företagande i akademiska miljöer

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Genre | Management |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 175 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2006-05-20 |
| SAB | Qba |
| ISBN | 9789144033785 |
Kraven från politiker och näringsliv på att universitet och högskolor skall bli en mer integrerad del av kunskapsekonomin och i högre grad än tidigare bidra med ekonomiskt nyttiga kunskaper i form av innovationer och entreprenörskap har under senare år växt sig allt starkare.
Den akademiska miljön är dock inte speciellt väl rustad i termer av resurser, kompetenser, kunskap, organisation och normer som stödjer denna utveckling. För många forskare, lärare och studenter är tanken på entreprenörskap och företagande i den akademiska miljön ganska främmande. Behovet av kunskap på området är stort.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Den akademiska miljön är dock inte speciellt väl rustad i termer av resurser, kompetenser, kunskap, organisation och normer som stödjer denna utveckling. För många forskare, lärare och studenter är tanken på entreprenörskap och företagande i den akademiska miljön ganska främmande. Behovet av kunskap på området är stort.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
























