
Behandling av AD/HD : ett utvecklingspsykologiskt perspektiv

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Genre | Psykologi |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 478 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2004-04-28 |
| SAB | Vef |
| ISBN | 9789144019314 |
Nu har vårt barn fått diagnosen AD/HD, men vad ska vi göra sen? En diagnos i sig är ingen hjälp, utan egentligen bara en beskrivning av situationen. Det viktiga är hur denna situation hanteras av barnet, föräldrarna och förskola/skola.
Phyllis Anne Teeter ger här en detaljerad och omfattande redogörelse för forskningen kring både orsaker till, och behandling av, AD/HD under uppväxten. De flesta behandlingsinsatser som beskrivs ha positiva effekter bygger på klassisk inlärningsteori och beteendeträning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se























