
Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd

| Serie | Lärare lär |
|---|---|
| Författare | |
| Medverkande | |
| Förlag | Natur & Kultur Läromedel och Akademi |
| Genre | Pedagogik |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 147 |
| Vikt | 250 gr |
| Utgiven | 2011-09-27 |
| SAB | Eaaca |
| ISBN | 9789127423688 |
I <em>Läsförståelse genom strukturerade textsamtal</em> visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I <em>Läsförståelse genom strukturerade textsamtal</em> visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Boken ingår i <strong>Lärare Lär-serien</strong> som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande.
<em></em>
























