Den nya affärslogiken

Den nya affärslogiken
Författare
Förlag Liber
FormatBZ
SpråkSvenska
Vikt0
Utgiven1995-03-13
ISBN 9789123013227
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Boken visar på ett nytt sätt att tänka affärsmässigt. Enligt författarna är distinktionen mellan varor och tjänster förlegad och irrelevant för dagens företagande. En ny synvinkel som fokuserar på hur värde samproduceras av olika aktörer behövs för att förstå det nya affärslivet. Det innebär att hela värdeskapande system måste förändras, och därmed också värdeskapandets logik.

Läs mer
Boken visar på ett nytt sätt att tänka affärsmässigt. Enligt författarna är distinktionen mellan varor och tjänster förlegad och irrelevant för dagens företagande. En ny synvinkel som fokuserar på hur värde samproduceras av olika aktörer behövs för att förstå det nya affärslivet. Det innebär att hela värdeskapande system måste förändras, och därmed också värdeskapandets logik.

Boken för på ett lättförståeligt sätt fram dessa tankar och texten varvas rikligt med exempel från verkliga företag. I en avslutande del beskrivs utförligt fyra företags tillvägagångssätt.