🎧 LJUDBOKSREKLAM. Spotify släppte den 28 juli flera nya reklamfilmer för att marknadsföra ljudböcker, skriver Adweek. I filmerna marknadsförs heta titlar som Stephen Kings Never Flinch med budskapet “Stephen King just dropped a 14-hour banger”. Spotify introducerade nyligen Audiobooks+ som ger ytterligare 15 timmar i månaden (priset varierar i olika länder, priset i UK är 9 pund) som dessutom kan fördelas på familjemedlemmar. Spotify förväntas lansera ljudböcker i Sverige till hösten.
Reklamfilmer för ljudbokslyssning och nytt abonnemang från Spotify
Sölve Dahlgren
Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.
solve@boktugg.se
Gör som ...
… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.
Eilif Johansen med ny deckare, Sabotage
Eilif Johansen (född 1959) är en norsk författare som främst skriver deckare. Han debuterade med boken Mordet i Sannegården (2024).
Han är utbildad Flyg- och maskiningenjör och har varit yrkesverksam vid Norges flygvapen,
Om känslor med Ian och Ellie av Susanne Pettersson
Om känslor med Ian och Ellie riktar sig till förskolebarn (3-6 år). Boken beskriver hur Ian och Ellie upplever olika känslor i vardagliga situationer och stimulerar till reflektioner och samtal om egna känslor i liknande situationer.
Mordet på bokmässan, Staffan Nordstrands kommande roman
Efter ett intensivt arbete av svenska mässans samtliga inblandade avdelningar, styrelsen och marknadsavdelningen, tillkännages temat för årets bokmässa. Ingen av mässans personal, de utställande förlagen eller besökarna skulle under lång tid komma att glömma ett plötsligt pådrag av poliser i gångarna,