Saga Egmont köper in sig i Rasmus Nalle – satsar på digital expansion

Rasmus Nalle, känd från tecknade serier och barnböcker. Egmont Saga blir hälftenägare av rättigheterna.

🧸 EXPANSION. Förlaget Saga Egmont köper 50 % av Rasmus Klump P/S och blir delägare tillsammans med Tivoli. Affären innebär en satsning på nya digitala format och fler berättelser inom det älskade Rasmus Nalle-universumet, enligt ett pressmeddelande. Målet är att skapa moderna och lärorika berättelser – både i Danmark och internationellt. Senaste boken på svenska är Rasmus Nalle som brandman (2008). Rasmus Nalle skapades av det danska paret Carla och Vilhelm Hansen och debuterade som seriefigur 1951.

redaktion@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

Mordet på bokmässan, Staffan Nordstrands kommande roman

Efter ett intensivt arbete av svenska mässans samtliga inblandade avdelningar, styrelsen och marknadsavdelningen, tillkännages temat för årets bokmässa. Ingen av mässans personal, de utställande förlagen eller besökarna skulle under lång tid komma att glömma ett plötsligt pådrag av poliser i gångarna,

Om känslor med Ian och Ellie av Susanne Pettersson

Om känslor med Ian och Ellie riktar sig till förskolebarn (3-6 år). Boken beskriver hur Ian och Ellie upplever olika känslor i vardagliga situationer och stimulerar till reflektioner och samtal om egna känslor i liknande situationer.