🖼️ Designvinnare. Igår presenterades vinnarna av Svenska Designpriset på en gala på Moderna museet i Stockholm. I 25 kategorier delades de två jurypriserna Guld och Silver ut, samt publikpriset Peoples choice. Ur ett bokbranschperspektiv prisades flera.
I kategorin Grafisk Identitet – Redesign Silver till Rabén & Sjögren (Grebban) medan systerförlaget Norstedts kunde fira Guld i kategorin Heldigitalt – Webbsida, även det med Grebban som partner.
Slutligen var Redaktionellt – Bok en egen kategori där Guld gick till Lynk & Co Design med The Next Day, Silver till Forsman & Bodenfors med The Ultimate Guide to Running medan Peoples choice gick till Jonas Hellström Design med Vulva (Bookmark förlag)
Designpriser till bokbranschen
Sölve Dahlgren
Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.
solve@boktugg.se
Gör som ...
… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.
Relaterade nyheter
Om känslor med Ian och Ellie av Susanne Pettersson
Om känslor med Ian och Ellie riktar sig till förskolebarn (3-6 år). Boken beskriver hur Ian och Ellie upplever olika känslor i vardagliga situationer och stimulerar till reflektioner och samtal om egna känslor i liknande situationer.