Adlibris har lyckats bäst med sitt SEO-arbete och får Svenska SEO-priset 2021 i kategorin böcker & tidningar (en av 25 kategorier). Priset uppmärksammar sajter och e-handlare som framgångsrikt lyckats synliggöra sin sajt genom organiskt sök med hjälp av SEO.
– Vi älskar SEO så det är extra roligt att kärleksrelationen uppmärksammas med priset! Det är ett bevis på att vi har jobbat åt rätt riktning och relationen mår bra! Med det sagt vill vi fördjupa relationen ytterligare och bli ännu vassare framåt, säger Sakari Luovio, försäljningschef på Adlibris, i ett pressmeddelande.
Juryns motivering: Adlibris har ökat sin SEO-trafik till ca 1.1 miljoner besökare/månad, en ökning med 137 000.
Förra året vann Bokus det Svenska SEO-priset.
Adlibris vann Svenska SEO-priset 2021
Sölve Dahlgren
Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.
solve@boktugg.se
Gör som ...
… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.
Mordet på bokmässan, Staffan Nordstrands kommande roman
Efter ett intensivt arbete av svenska mässans samtliga inblandade avdelningar, styrelsen och marknadsavdelningen, tillkännages temat för årets bokmässa. Ingen av mässans personal, de utställande förlagen eller besökarna skulle under lång tid komma att glömma ett plötsligt pådrag av poliser i gångarna,
Om känslor med Ian och Ellie av Susanne Pettersson
Om känslor med Ian och Ellie riktar sig till förskolebarn (3-6 år). Boken beskriver hur Ian och Ellie upplever olika känslor i vardagliga situationer och stimulerar till reflektioner och samtal om egna känslor i liknande situationer.