Nytt franskt förlag tror på abonnemangsmodell för fysiska barnböcker

Éditions Lulee heter ett förlag startat av Julie Galodé som tänker förlita sig på prenumerationer för att sprida barnböcker till kunder. En ny box varje månad ska förutom en åldersanpassad bok även innehålla en 3D-figur i papper kopplad till huvudpersonen i boken samt någon form av pyssel. Julie har jobbat på Éditions Galodé sedan 2012. Förlaget startades av hennes pappa 2007 – efter att han jobbat som förläggare i trettio år, berättar Publishing Perspectives. Varje år kommer det ut runt 14 000 nya barnbokstitlar i Frankrike (som har 67 miljoner invånare).

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

Följ med på Hugos resa ut i livet

Det är ont om kramar i cyberspace, handlar om en vilsen 25-åring som inte vet vart han är på väg och alla de vuxna runt omkring honom som vet precis hur hans framtid ska se ut.