Emelie Martinell går från Bonnierägda Type & Tell till Axiell Media och blir Content Manager. Axiell har även rekryterat Katja Höglund (Key Account) och Nathalie Landström (ekonom).
– Vi är mycket glada att få välkomna Katja, Emelie och Natalie till oss. Vi har en tydlig strategi att fortsätta förändra och utveckla våra tjänster för att vara den bästa partnern för våra kunder och leverantören för publicering och distribution av digitala medier. Med våra tre nya medarbetare tar ett vi stort kliv framåt för att lyckas med detta, säger Eva Houltzén, VD på Axiell Media i ett pressmeddelande.
Möt författarna som är mästare på Cliffhangers – i Boktugg Spänning!
Axiell Media förstärker inför hösten med tre nya medarbetare som ska arbeta med försäljning, content management och ekonomi. Rekryteringarna är ett led i Axiell Medias satsning att fortsätta utveckla den digitala bokmarknaden i Sverige och internationellt, skriver bolaget.
Tillväxten för Axiell Media fortsatte förra året och man passerade 100 Mkr för första gången då nettoomsättningen landade på 103,9 Mkr. Rörelseresultatet blev blygsamma 954 tkr, men då ingår ju bolaget i Axiell Group som totalt omsatte 534,6 Mkr. Hela koncernen gjorde en vinst på ca 21 Mkr.
Katja Höglund har anställts som Key Account Manager. Hon har tidigare arbetat som
Customer Success manager Enterprise på Questback AB och har erfarenhet från både key
account management och projektledning samt business development.
– Äntligen, tänk att det fanns en tjänst därute som ger mig chansen att kombinera mitt litteraturintresse och studier i litteraturvetenskap med min långa erfarenhet av att arbeta med kundutveckling och projektledning av mjukvara i både Norden och övriga Europa. Det ska bli riktigt kul att stärka och vidareutveckla Axiell Medias erbjudande samt att arbeta med både befintliga och nya kunder inom bibliotek, förlag och återförsäljare, säger Katja Höglund.
Bokbranschen år 2030 – hur ser den ut? Framtidsspaningar i Analysbrevet!
Från Bonnierkoncernen och ett jobb som produktägare på Type & Tell kommer Emelie Martinell. Hon blir Content Manager på Axiell Media.
– Det är otroligt spännande att börja på Axiell Media. En fantastisk möjlighet för mig att fortsätta arbeta med digitala böcker och få dela med mig av mina erfarenheter och användning av mina kunskaper jag har med mig hit. Samtidigt ser jag fram emot att arbeta med nya samarbetspartners för att få mer content och i framtiden kunna erbjuda ännu bättre tjänster till både våra leverantörer och kunder, säger Emelie Martinell.
Slutligen förstärker Nathalie Landström som redovisningsekonom. Nathalie kommer tidigare ifrån Canon Svenska AB och har bred erfarenhet av redovisning.
– Det känns väldigt spännande att ta mig an min nya roll på Axiell Media, som också delvis är en ny roll. Ekonomiska frågor är en del av Axiell Medias erbjudande och det är en spännande möjlighet att få användning av mina tidigare erfarenheter och arbete inom finansiella frågor och samtidigt få vara en del i att utveckla erbjudandet för Axiell Media. Digitala medier är oerhört spännande och jag ser fram emot att jobba inom denna bransch, säger Nathalie.