Försäljning för motvilliga

Försäljning för motvilliga
Författare
Förlag Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
GenreEkonomi
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor205
Vikt0
Utgiven2010-05-17
ISBN 9789197874717
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Nu kommer boken som gör dig tryggare i rollen som säljare, på mötet med kunderna och i de allra viktigaste situationerna som du hamnar i när du ska sälja. Vem ska läsa den här boken?: Boken är helt inriktad på dig som inte gillar det här med försäljning men har upptäckt att det inte går av sig själv. Här får du stöd och råd som hjälper dig att sälja på ett sätt som DU är bekväm med. Det går faktiskt. Här är alla 40 lektionerna: (Och du får hemläxor att jobba med till alla) 1. Så här lätt blir du motiverad att sälja 2. Lär dig att sätta smarta och personliga mål som peppar dig 3. Den absolut viktigaste frågan för alla som säljer något 4. Hitta din egen säljstil och bli trygg på en gång 5. 9 skäl till varför du och jag och alla andra köper saker (viktigt att veta) 6. Vad är det du säljer egentligen – och till vem? 7. Hur du visar kunderna vad de får av ditt företag som man inte får av andra 8. Hur du skaffar en hälsosam koll på konkurrenterna 9. Så vinner du över dina större konkurrenter varje gång 10. De bästa säljarna lägger sin tid på rätt kunder - så här ska du tänka 11. Hemligheten som får kunderna att gilla dig direkt 12. Förbättra ditt informationsmaterial så här snabbt och sälj mer automatiskt 13. Var snäll – var en vän till dina kunder och sälj ofantligt mycket mer 14. Lär dig att lyssna bättre – och sälj mer 15. Hur du ser till så att kunderna inte hör av sig till dina konkurrenter 16. Hur du säljer till tusentals personer samtidigt 17. Så här bokar du kundmöten och säljer per telefon - och känner dig bekväm 18. Så förbereder du riktigt bra kundmöten 19. Så ökar du ditt självförtroende inför kundmöten 20. Så gör du riktigt bra kundbesök 21. Hur du gör en säljpresentation som sticker ut. 22. Frågetekniker som alla framgångsrika säljare använder 23.Att bemöta invändningar och vinna 24. Konsten att fråga efter ordern (utan att darra på läppen) 25. Hur du förhandlar och vinner 26. Att göra efter kundbesöket (som de flesta missar) 27. Lär dig att skriva offerter som säljer (och inte bara rabblar fakta) 28. 5 saker som du alltid kan vinna även om kunden säger nej 29. Att nätverka på rätt sätt för att sälja - tipsen som tar dig framåt 30. Hur du ger andra ett intryck av dig som de verkligen minns 31. Så säljer du på ett lunchmöte på rätt sätt 32. Att få tillbaka förlorade kunder - tipsen som dina konkurrenter inte vet om 33. Hur du skapar en kundservice som håller fast kunderna hos dig 34. Ta hand om klagomål på ett säljande sätt - och vinn kundens hjärta 35. Hur du får andra att hjälpa dig att sälja - och tycka om det 36. Ett lätt sätt att skapa mycket högre trovärdighet för det du säljer 37. Hur du håller kunderna varma mellan köpen 38. De tio viktigaste frågorna du kan ställa till kunderna efter att jobbet är gjort 39. Bli bättre på att fira framgångar - bli lite egoist 40. Hur du motiverar dig själv att gå framåt när det är tufft – för det är det ibland Om författaren Boken är skriven av Stefan Ekberg, företagare och författare till flera böcker om hur små företag kan marknadsföra sig själva med större kraft och mindre pengar. Stefan är flitigt anlitad av svensk affärspress där han skriver artiklar om marknadsföring och försäljning på och utanför internet.