54 steg som får ditt företag att växa med raketfart

54 steg som får ditt företag att växa med raketfart
Författare
Förlag Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
GenreManagement
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor239
Vikt0
Utgiven2011-05-09
ISBN 9789186849009
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Är du redo att ett stort kliv framåt? I den här boken hittar du strategierna och tankarna som behövs för att ditt företag ska växa snabbare – till och med i raketfart! Boken är snabbläst och konkret och är uppbyggd så att du kan välja vilket steg du vill börja med och få fart framåt direkt. Här är en del av det konkreta innehållet: Del 1 - Hur du snabbt skaffar det som krävs # Skumpar du bara runt just nu - så här tänker du annorlunda # Så tittar du närmare på ditt företag som en kallhamrad konsult skulle göra # Enkla sätt att göra en tillväxtplan som hjälper dig att styra # Risker med att växa och hur du hanterar dem # Alla härliga fördelar med att växa och hur du blir friare av dem Del 2 - Praktisk planering och strategi # Väx genom att utveckla bättre och enklare rutiner i företaget # Hur du snabbt utvecklar en vinstmaskin - genom att bli vinstorienterad # Dina priser - så här ska du tänka på dem för att få ett lyft direkt # Enkel matematik - varför det är farligt att sänka priserna # Hur du får reda på vad marknaden egentligen vill ha # Så tar du reda på det som dina konkurrenter inte vill att du ska veta # Så bygger du ett företag som alla vill köpa - och växer på kuppen Del 3 - Förnya ditt företag enklare # Enkla sätt att utveckla nya produkter och tjänster # Så här lätt tar du fram egna varumärken # Hur du breddar ditt företag utan att det känns ofokuserat # Enkla sätt att karva ut en nisch som bara är din # Så undviker du att stanna upp under lågsäsonger Del 4 Förbättra försäljning och marknadsföring # Väx genom att hantera dina data bättre # Tips om hur du ska göra för att sälja mer och oftare till gamla kunder # Hemligheterna med att behålla kunderna längre # Så lockar du tillbaka kunder som har slutat köpa # Bli ett proffs på att hitta fler kunder att bearbeta # Så får du nya kunder av dina gamla kunder # Experttipsen om hur du får bättre rutiner för säljarbetet # Stegen som hjälper dig att skaffa passiva inkomster # Så här löjligt lätt får du mer trafik till hemsidan # Proffsens sätt att jobba med e-postmarknadsföring # Starta eller utveckla en internetbutik som säljer # Så kommer du igång med sociala medier - och tjänar pengar Del 5 Väx med personalen # Hur du gör personalen till motiverade entreprenörer # Så behåller du stjärnorna på jobbet # Väx genom att utveckla säljarna till affärsmän/affärskvinnor # Metoderna som motiverar säljarna att sälja mer # Väx genom att utbilda dig och personalen Del 6 Väx med hjälp av andra # Väx så här med hjälp av outsourcing # Väx genom att anlita underleverantörer # Så här hittar du lätt nya kanaler att sälja genom # Så får du din distributör att gilla ditt företag mest # Insidertips om att få in dina produkter hos stora kedjor # Väx genom att skapa riktiga samarbeten # Väx genom att anlita en betald rådgivare # Väx genom att skaffa en mentor # Väx genom att sätta ihop en hjärntrust Del 7 Väx genom att ta ännu större kliv # Att köpa ett annat företag - allt du måste tänka på # Hur du startar ditt företag på ett till (eller fler) ställe/ställen # Väx genom att flytta ditt företag # Väx genom att delta i offentlig upphandling - så funkar det # Väx genom att expandera utomlands - dina första steg till andra marknader Så här tycker några läsare: ”Samtidigt som boken är humoristisk så får man konkreta tips och råd om olika situationer som man inte har tagit tag i eller saker som garanterat kommer att dyka upp framöver och som man då kan förbereda sig på. Har läst boken ett flertal gånger och varje gång så kommer jag på saker som jag borde ha gjort. Boken fungerar som en coach eller mentor och ger nya synvinklar på problem man stöter på. Tankegångarna runt prissättning gjorde att jag fick en annan syn på vad det är man säljer och att det inte är priset som avgör utan det är värdet i tjänsten eller produkten man säljer. Genom rätt prissättning så undviker man de kunder som man ändå inte vill sälja till. Den här boken är lika bra som de andra jag har införskaffat och jag har rekommenderat den till andra företagare.” Jan Alexandersson, MALEX "Boken gav mig ovärderliga tips i hur man får företaget att växa snabbare! Jag har ändrat min strategi och kan nu fokusera på det som verkligen ger resultat. Jag rekommenderar boken till alla som äger ett företag, stort som litet." Patrik Remann ”Jag läser boken om och om igen. Inte nog med att man blir inspirerad att kämpa vidare, man kommer på så mycket nya saker man kan göra för att förbättra företaget. Jag har blivit mer strukturerad och seriös med företaget. Jag får nog ta och skälla lite på dig då boken har gjort att jag har svårt för att inte "ta med företaget hem" längre. Innan har man kunnat åka iväg och träna på gymmet och släppt alla tankar men t.o.m. där funderar man på företaget. Jag kollar mailen och webbshoppen stup i kvarten. Jag brinner, tack vare din bok, mer för företaget men jag har samtidigt svårt att släppa arbetet hemma.” Anders, AstroTech "Den har gett mig nya infallsvinklar och konkreta tips på hur man jag kan utveckla mitt företag. Jag har fått nya idéer om hur jag kan skapa tillväxt i mitt företag. Jag ska successivt implementera dessa idéer under det kommande året." Kent Högdén, Bysted "Boken är en bra inspirationskälla som ger bra uppslag till ett positivt och praktiskt tankesätt. Boken är författad av en visionär!" Kjell Ahlen, SyntesSynergi