Kotlers marknadsföringsguide från A till Ö

Kotlers marknadsföringsguide från A till Ö
Serie Affärer och Marknadsföring
Författare
Medverkande
Förlag Optimal Förlag
FormatKartonnage
SpråkSvenska
Antal sidor205
Vikt527 gr
Utgiven2003-06-30
ISBN 9789172411043
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
80 begrepp som du behöver kunna!

Marknadsföringens mest respekterade man, Philip Kotler, väljer ut och undersöker de mest betydelsefulla koncepten som råder idag och i framtiden. Han erbjuder färska och stimulerande angreppssätt i hur marknadsföringen förändras och hur marknadsförare måste förändras med den.

Kotler belyser åttio av marknadsföringens grundkoncept och delar med sig av sin fyrtioåriga karriär. Han beskriver ämnen som profilering, empirisk marknadsföring, kundrelaterad företagsledning, etik, positionering och trender.

PHILIP KOTLER är känd som "pappan till modern marknadsföring" och professor i internationell marknadsföring vid Northwestern Universitys Kellogg School of Management, som har ett av världens främsta utbildningsprogram för marknadsföring. Han är också författare till tjugofem böcker och konsult åt olika organisationer samt ledande företag som IBM, General Electric, Bank of America, AT&T och Michelin.