Mediekommunikation : hur du når ut med ditt budskap i press, radio och tv
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Björn Lundén Information |
Genre | Media och kommunikation |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 142 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2006-08-15 |
SAB | Qbac |
ISBN | 9789170274947 |
Mediekommunikation
Hur du når ut med ditt budskap i press, radio och tv
MEDIEKOMMUNIKATION är en praktisk handbok i hur du blir bättre på att nå dina målgrupper med ditt budskap i press, radio och tv. För att lyckas måste du veta hur en nyhetsredaktion jobbar och tänker. Du måste också veta hur du själv uttrycker dig på ett intressant och effektivt sätt.
Författarna Lars-Erik Marklund och Åsa Hansson har mångårig erfarenhet av journalistiskt arbete inom press, radio och tv. De arbetar nu som konsulter och utbildare i kommunikationsbyrån Mediegruppen Marklund & Sandelin.
Ur innehållet:
Vikten av goda medierelationer
Nyhetens kännetecken
Dina möjligheter att ta plats i medierna
Den journalistiska metoden pang på rödbetan
15 råd till en allt bättre skribent
Pressmeddelandet alltid rätt
Presskonferensen nästan alltid fel
Personliga kontakter så odlar du dem
Så jobbar nyhetsredaktionen
Den svenska mediemarknaden
Hemsidan en första kontakt till redaktionen
Så gör du när journalisten ringer
Kriskommunikation
Om det blir fel
Hur du når ut med ditt budskap i press, radio och tv
MEDIEKOMMUNIKATION är en praktisk handbok i hur du blir bättre på att nå dina målgrupper med ditt budskap i press, radio och tv. För att lyckas måste du veta hur en nyhetsredaktion jobbar och tänker. Du måste också veta hur du själv uttrycker dig på ett intressant och effektivt sätt.
Författarna Lars-Erik Marklund och Åsa Hansson har mångårig erfarenhet av journalistiskt arbete inom press, radio och tv. De arbetar nu som konsulter och utbildare i kommunikationsbyrån Mediegruppen Marklund & Sandelin.
Ur innehållet:
Vikten av goda medierelationer
Nyhetens kännetecken
Dina möjligheter att ta plats i medierna
Den journalistiska metoden pang på rödbetan
15 råd till en allt bättre skribent
Pressmeddelandet alltid rätt
Presskonferensen nästan alltid fel
Personliga kontakter så odlar du dem
Så jobbar nyhetsredaktionen
Den svenska mediemarknaden
Hemsidan en första kontakt till redaktionen
Så gör du när journalisten ringer
Kriskommunikation
Om det blir fel