
Marknadsrätten. En introduktion

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Wolters Kluwer | 
| Genre | Juridik | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 133 | 
| Vikt | 0 | 
| Utgiven | 2017-01-23 | 
| SAB | Oeaae-c | 
| ISBN | 9789139208068 | 
Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen.Marknadsrätten. En introduktion tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.Denna sjunde upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste tre åren. I fråga om lagstiftning gäller det framför allt den nya processordningen i Patent- och marknadsdomstolen och Patent- och marknadsöverdomstolen, som den 1 december 2016 har ersatt den tidigare Marknadsdomstolen.Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.Marknadsrätten. En introduktion är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.PER JONAS NORDELL är professor i civilrätt vid Stockholms universitet.            
 
				




















