
Guldläge på nätet: Sökmotoroptimering för alla

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Southside Stories |
| Genre | Datalitteratur |
| Format | Danskt band |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 135 |
| Vikt | 180 gr |
| Utgiven | 2017-10-03 |
| SAB | Pucbc |
| ISBN | 9789198430516 |
Vill du öka din försäljning på nätet med en metod som alla kan lära sig på en kväll? Då är det dags att lära sig sökmotoroptimering.
</br> I denna tredje upplaga av Guldläge på nätet har författarna uppdaterat boken med vad som hänt i Googlevärlden sen sist och även adderat efterfrågade delar. Sökmotoroptimering handlar om att lära sökmotorerna på internet att hitta och värdera din sajt, så att du hamnar högst upp i sökresultaten. Statistiken visar nämligen att mer än 60 % av all trafik går till det första, andra och tredje sökresultatet.
</br> I Guldläge på nätet får du vägledning av Magnus Bråth och Michael Wahlgren som hjälpt mängder av stora och små företag att förbättra sitt läge på nätet; från stora e-handelsföretag till lokala cykelbutiker. Sökmotoroptimering fungerar för alla. Här får du lära dig allt om optimeringsarbetets olika faser: analysen, arbetet med sajtinnehållet, länkstrategin och utvärderingen av resultatet.
</br> Hur hittar man de smartaste sökorden? Hur bygger man upp sajten med innehåll och undersidor för att den ska framstå som bra i sökmotorernas värld? Och vilka andra sajter därute kan det vara bra att få länkar med förtroende från? I Guldläge på nätet får du lära dig allt detta och mycket mer.
</br> I denna tredje upplaga av Guldläge på nätet har författarna uppdaterat boken med vad som hänt i Googlevärlden sen sist och även adderat efterfrågade delar. Sökmotoroptimering handlar om att lära sökmotorerna på internet att hitta och värdera din sajt, så att du hamnar högst upp i sökresultaten. Statistiken visar nämligen att mer än 60 % av all trafik går till det första, andra och tredje sökresultatet.
</br> I Guldläge på nätet får du vägledning av Magnus Bråth och Michael Wahlgren som hjälpt mängder av stora och små företag att förbättra sitt läge på nätet; från stora e-handelsföretag till lokala cykelbutiker. Sökmotoroptimering fungerar för alla. Här får du lära dig allt om optimeringsarbetets olika faser: analysen, arbetet med sajtinnehållet, länkstrategin och utvärderingen av resultatet.
</br> Hur hittar man de smartaste sökorden? Hur bygger man upp sajten med innehåll och undersidor för att den ska framstå som bra i sökmotorernas värld? Och vilka andra sajter därute kan det vara bra att få länkar med förtroende från? I Guldläge på nätet får du lära dig allt detta och mycket mer.
























