Barnet, marknadsföringen och rätten : interdisciplinära perspektiv

Barnet, marknadsföringen och rätten : interdisciplinära perspektiv
Författare
Förlag Norstedts Akademiska Förlag
GenreMedia och kommunikation
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor167
Vikt0
Utgiven2007-01-08
SABOc.01
ISBN 9789172978072
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
I Sverige har vi ett förbud mot tv-reklam riktad till barn under 12 år, men kanaler som sänder från utlandet, som TV3 och Kanal 5, omfattas inte av barnreklamförbudet. Därför behövs enligt Lena Olsen en total omorientering av regelverket. I boken ger hon nya perspektiv på barn och reklam och föreslår en ny reglering av marknadsföringen mot bakgrund av bl a FN:s konvention om barnets rättigheter och tvärvetenskapliga perspektiv på marknadsföring. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.